DIT MOET JE DOEN OM TE SCOREN MET EEN INFOGRAPHIC

Infographic-blog-website

Wist je dat 80% van de lezers informatie uit een infographic beter kan onthouden dan informatie uit een tekst?

Bovendien trek je met eeninfographic eerder de aandacht en verhoog je de kans dat lezers jouw content online delen met hun volgers. Hiermee kun je dus eenvoudig je bereik vergroten. Het zorgt ook voor meer links naar je website en dat is weer goed voor je vindbaarheid. Alle reden om gebruik te maken van een infographic dus, maar hoe pak je dat aan?


BEPAAL JE FOCUS
Bedenk goed wat en wie je wilt bereiken met je infographic. Welke boodschap moet er blijven hangen? Wees ook kritisch of een infographic voor jouw informatie het juiste middel is.


VERZAMEL FEITEN EN CIJFERS
Met een infographic kun je data, informatie, processen, planningen en kennis op een inspirerende manier overbrengen. Zorg voor interessante en originele feiten en cijfers.


ONTWERP IN DE (HERKENBARE) HUISSTIJL
Gebruik het logo, lettertype en de kleuren van je organisatie. Dat zorgt voor herkenbaarheid (en als het wordt gedeeld ook voor meer naamsbekendheid).


SCHRIJF KORTE, BONDIGE TEKSTEN
Houd teksten zo kort mogelijk. En speel met tekstgroottes en kleuren om bepaalde woorden meer te laten opvallen.


GEBRUIK GRAFISCHE ELEMENTEN
Denk hierbij aan grafieken, diagrammen of tabellen. Ook kun je goed gebruik maken van illustraties of iconen om de tekst visueel te maken.

 

INSPIRATIE NODIG?
Een goede infographic kost tijd. Beeld en tekst moet op de juiste manier op elkaar aansluiten. Heb je de skills zelf niet in huis? Of wil je graag sparren over het overbrengen van jouw boodschap? Wij staan voor je klaar! Communicatiebron ontwikkelt verfrissende, eigentijdse concepten en ontwerpen. Nieuwsgierig naar ons werk? Bekijk onze cases of neem contact met ons op!

Overzicht

Follow us

Wil jij op de hoogte blijven van ons creatieve werk, wil je graag een kijkje achter de schermen of ben je op zoek naar inspiratie?
Volg ons op onze social media kanalen. We’ll keep you posted!