Checklist voor een column of blog

4353453453 (1)

What’s your story?

Copywriting is een vak apart. Hoe schrijf je een column of blog waarmee je jouw doelgroep raakt?

 


SCHRIJVEN IS SCHRAPPEN
Gebruik maximaal 400 woorden.


FOCUS, FOCUS, FOCUS
Kies een bepaald onderwerp en sla geen zijpaden in.


ZORG VOOR EEN LOGISCHE OPBOUW
Titel, intro, middeldeel en afsluiter.


BEGIN STERK
Je intro moet staan als een huis.


MAAK GEBRUIK VAN STIJLMIDDELEN
Alliteratie, paradox, woordspeling of vergelijking, allemaal stijlmiddelen om je verhaal zo afwisselend en beeldend mogelijk te brengen.


HOUD HET PERSOONLIJK
Dat raakt!


BRENG JE COLUMN NAAR EEN CLIMAX
Sluit af met een briljante grap, een prikkelende vraag of een verrassende constatering.


JE TITEL IS VAN LEVENSBELANG
Een pakkende kop dekt de lading, is duidelijk en origineel.


VERMIJD CLICHÉS …


TEVREDEN OVER JE BLOG OF COLUMN?
Check bij een collega, partner of vriend of je column inderdaad zo geweldig is als jij denkt ;-).

 

EXTRA TIPS VOOR HET SCHRIJVEN VAN BLOGS:

  • Is je titel vindbaar? Een creatieve kop is leuk, maar als de kop niet concreet aangeeft waarover je blog gaat, word je online niet gevonden.
  • Nog een SEO-tip: gebruik belangrijke trefwoorden in je inleiding en in tussenkopjes.
  • Zet social media in om je blog online te verspreiden en reacties op te roepen.
  • Reageer op artikelen van andere bloggers en vermeld je url in je reactie.

TEKSTEN DIE RAKEN?
Copywriting gaat verder dan een goede beheersing van de Nederlandse taal. Je moet de juiste snaar raken. Dat is een uitdaging die wij graag met beide handen aannemen. Column, blog of andere tekst nodig? Neem contact met ons op!

 

Overzicht

Follow us

Wil jij op de hoogte blijven van ons creatieve werk, wil je graag een kijkje achter de schermen of ben je op zoek naar inspiratie?
Volg ons op onze social media kanalen. We’ll keep you posted!