Checklist voor contentstrategie

communicatiebron-contentstrategie-social-media

Ken je dat? Je neemt je heilig voor om je bedrijf of organisatie meer onder de aandacht te brengen via social media. In de praktijk zijn er echter altijd andere klussen die tussendoor komen en nét iets belangrijker zijn … Zonde! Als je in beeld wil blijven bij je doelgroep, zijn continuïteit en een doordacht plan onmisbaar. In 7 stappen naar een gestructureerde, effectieve aanpak!

 


WAT WIL JE BEREIKEN?
Wil je meer naamsbekendheid? Wil je bouwen aan een bepaald imago? Wil je meer volgers aantrekken? Wil je meer interactie met je bestaande volgers? Formuleer je doelen en maak ze zo ‘SMART’ mogelijk.

 


WAT IS JE KERNBOODSCHAP?
Welke toegevoegde waarde bied je? Wat beloof je? Hoe maak je dat waar?

 


VOOR WIE SCHRIJF JE?
Verdiep je in je doelgroepen. Aan welke informatie hebben ze behoefte? Hoe worden ze graag aangesproken? Op welke momenten zoeken ze contact? Persona’s kunnen helpen.

 


Wat communiceer je waar?
Bepaal welk type content je verspreidt via welk kanaal. Welke kanalen hebben de meeste impact op je doelgroep? Maak keuzes. Liever twee kanalen goed, dan vijf maar half.



Werk vanuit een contentkalender
Werk in tabelvorm per onderwerp uit welke boodschap je communiceert op welke kanaal en in welke vorm. Varieer in content, maar zorg voor een herkenbare tone-of-voice en look-en-feel.



Meten is weten
Check je statistieken en stuur waar nodig bij.

 

INSPIRATIE NODIG?
Communicatiebron maakt frisse, eigentijdse ontwerpen. Nieuwsgierig naar ons werk? Bekijk onze cases. Wil je ook zo’n tof ontwerp? Neem contact met ons op!

Overzicht

Follow us

Wil jij op de hoogte blijven van ons creatieve werk, wil je graag een kijkje achter de schermen of ben je op zoek naar inspiratie?
Volg ons op onze social media kanalen. We’ll keep you posted!