Checklist voor een briefing
Een goede briefing is essentieel voor een gaaf concept of een pakkend grafisch design. Daarom ontvangen we vooraf graag een uitgebreide briefing. Wat moet erin staan?
HUISSTIJL/AFZENDER
Wie of wat is de afzender van het ontwerp; welk logo moet erop en aan welke huisstijl moet het ontwerp voldoen? Moeten we bepaalde fonts of kleuren gebruiken? Stuur eventueel je logo, een huisstijlreglement en/of voorbeelden mee.
STIJL
Heb je een bepaalde sfeer voor ogen? Vermeld dit in de briefing met steekwoorden als zakelijk, informeel, uitdagend, stijlvol, ludiek, shockerend et cetera. Soms helpt het ook om een moodboard te maken om je wensen goed uit te leggen.
BEELDMATERIAAL
Geef aan of er beeldmateriaal beschikbaar is en stuur eventueel voorbeelden mee. Let op dat het beeldmateriaal van voldoende kwaliteit moet zijn (minimaal 1MB).
CONCEPTIDEEËN
Heb je zelf al een idee? Schroom niet je gedachten op papier te zetten. Dat helpt ons soms de goede richting in, al verrassen we je natuurlijk ook graag.
TIJDPAD
Geef aan hoe je planning eruitziet. Wanneer wil je de eerste presentatie zien, met welke beslismomenten (bijvoorbeeld vergaderingen) moeten we rekening houden en wat is de deadline voor uiteindelijke oplevering van het concept?
BUDGET
Wees duidelijk over het beschikbare budget, zodat de uitkomsten overeenkomen met de verwachtingen.
INSPIRATIE NODIG?
Communicatiebron ontwikkelt verfrissende, eigentijdse concepten en ontwerpen. Nieuwsgierig naar ons werk? Bekijk onze cases. Wil je ook zo’n tof ontwerp? Neem contact met ons op!